20200224 131721W klasach piątych na lekcjach języka angielskiego skupiamy się teraz na tematach związanych z żywieniem. Było już słownictwo, były ćwiczenia, były rzeczowniki policzalne i niepoliczalne. Teraz czas na pracę nad czytaniem ze zrozumieniem. Tekst poruszony na ostatniej lekcji opisywał jak działają kubki smakowe. Ostatni akapit poruszył kwestię "smakowania nosem" co zaintrygowało naszych uczniów. Tym samym korzystając z nadarzającej się okazji, na następnej lekcji przeprowadziliśmy mały eksperyment. Z zamkniętymi oczami i zatkanym nosem próbowaliśmy różnych słodyczy. Okazało się, że udzielenie odpowiedzi na pytanie "What flavour is it?" spowodowało nie lada zamieszanie, gdyż na 33 próby, tylko 4 osoby podały prawidłowy smak. Strzał czy dodatkowy zmysł? Ostatnia lekcja była doskonałą okazją do nauczania interdyscyplinarnego. O funkcjonowaniu ludzkiego organizmu rozmawialiśmy po angielsku. Puentą z kolei było poruszenie kwestii tego jak wiele zależy od naszego węchu i jak bardzo producenci żywności igrają z naszymi zmysłami. Ale zdrowe odżywianie to już temat na kolejną lekcję :)

 

20200224 132020

20200224 132849

20200224 131721